Etusivu > Ajankohtaista > Mitä mieltä asukkaamme ovat arjestaan Saga-palvelutaloissa?

16.4.2021

Mitä mieltä asukkaamme ovat arjestaan Saga-palvelutaloissa?

Saga-palvelutalojen asiakastyytyväisyys nousi vuoteen 2019 verrattuna kaikilla mitatuilla osa-alueilla. Saavutus on merkittävä poikkeusvuonna, jolloin kaikkea toimintaa palvelutaloissa on sävyttänyt koronapandemia.

Hoitohenkilöstö on osaavaa ja koen oloni turvalliseksi

Asiakastyytyväisyyskyselyn toteutti Sagalle Accountor Services Oy ja siihen vastasi 30.11. – 16.12. välisenä aikana lähes 500 Sagan asukasta itse tai läheisen tai hoitajan tukemana. Arviot annettiin asteikolla 1 – 5, jossa 5 on paras arvio.    

  • Henkilökunnan ystävällisyys 4,43    
  • Henkilökunta huomioi minut riittävästi 4,24        
  • Yhteistilojen riittävyys ja viihtyisyys 4,18                                                
  • Henkilökunnan ammattitaito 4,15                                   
  • Talon ilmapiiri 4,10
  • Ruoan laatu ja maku 4,08

Kyselyn korkeimmat arviot annettiin kysymykseen ”Koen oloni turvalliseksi Sagassa”, jossa vastaajien keskiarvo oli 4,40/5. Eniten nousua edelliseen mittaukseen oli henkilökunnan ammattitaidossa, jossa arvion keskiarvo nousi +0,22 yksikköä.

Tutkimuksessa 95 % asukkaista ja asukkaiden läheisistä suosittelisi tai on jo suositellut Saga-palvelutaloja ja talojen tarjoamia palveluita ystävälleen tai tuttavalleen.

Kyselyyn osallistuneet, palvelua suositelleet kommentoivat Saga-palvelutalojen toimintaa mm. seuraavalla tavalla:

”Veljeni on kuntoutunut silmissä.”

”Pidetään niin hyvää huolta, ettei ole valittamista.”

”Tämä on ollut kuntoutumisen kannalta todella hyvä paikka. On omaa tilaa. Asuintalo tyyppinen, rauhallinen ympäristö.”

”Yksilön vapaus toteutuu ja kaiken tarvittavan avun saa.”

”Äitini oli ennen kaupungin kotipalvelun asiakas. Oli koko ajan huoli, miten pärjää kotona. Nyt olen todella tyytyväinen. Äiti saa hyvää hoitoa ja saan olla huoletta.”

Asiakastyytyväisyyskyselyn lisäksi samaan aikaan toteutettiin myös henkilöstötutkimus. Sagassa myös henkilöstötyytyväisyys on noussut edellisestä mittauksesta. Tutkimuksen toteutuksessa mukana ollut Accountorin seniorikonsultti Annarita Koli toteaa, että tulosparannus sekä henkilöstö- että asiakastyytyväisyydessä on erinomainen saavutus ottaen huomioon koronapandemian ja sen aiheuttamat haasteet suomalaisilla työpaikoilla. Sagan henkilöstö kokee työnsä merkitykselliseksi ja työllä on selkeät tavoitteet, mikä näkyy palvelun laadussa ja asiakaskokemuksessa, Annarita totaa.

Jaa artikkeli somessa


Voisit olla kiinnostunut myös näistä