5.11.2024
Saga-palvelutalojen asukkaat tyytyväisempiä kuin koskaan
Sagan asukas- ja läheistyytyväisyyttä mitattiin jälleen syyskuussa. Tulokset ovat ennätyksellisen korkeat. Asukkaamme kokevat saavansa apua tarvitessaan ja suosittelevat mielellään Saga-palvelutaloa ystävilleen.
Mittaamme asukkaidemme tyytyväisyyttä niin sanotulla NPS-suositteluindeksillä eli ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit saamaasi palvelua ystävillesi?” Luku kertoo asukkaiden suositteluhalukkuudesta Saga-palvelutalojen palveluita kohtaan (asteikko –100 – +100).
Asukkaidemme tyytyväisyys Saga-palvelutalojen toimintaan on jatkanut positiivista kehitystään. Suositteluhalukkuus parani viime vuodesta 8 yksikköä ja oli nyt 66. 72 % asukkaista arvioi palvelua arvosanalla 9 tai 10.
Hyvää yhteistyötä ja apua aina tarvittaessa
Lähes kaikkien osa-alueiden tulokset paranivat vuoteen 2023 verrattuna. Korkeimmat arviot saivat sujuva yhteistyö henkilökunnan kanssa, avun saaminen tarvittaessa sekä vastaanoton palvelut. Hoitopalveluiden ja sairaanhoidon arviot ovat nousseet viime vuosien tuloksista huomattavasti:
Tyytyväisyys hoitopalveluihin ja sairaanhoitoon? | 2022 | 2023 | 2024 |
Keskiarvovastaus | 4,16 | 4,34 | 4,47 |
”Olemme iloisia, että tekemämme työ laadukkaiden palveluiden eteen ja henkilökuntamme ammattitaitoinen ja ystävällinen toiminta näkyvät kyselyn tuloksissa. Jatkamme toimintamme aktiivista kehittämistä myös tulevaisuudessa”, sanoo myynti- ja asiakaskokemusjohtaja Maria Gustafsson.
Tulosten hyödyntäminen tulevaisuudessa
Asukastyytyväisyyskysely on Saga-palvelutaloille tärkeä väylä kuunnella asukkaidemme mielipiteitä ja tehdä tarvittavia toimenpiteitä palveluiden edistämiseksi. Siivouspalveluiden toimintamallin muuttuminen kuluneen syksyn aikana näkyi kyselyn tuloksissa. Palvelun sujuvuuden eteen on jo tehty toimenpiteitä, ja yhteistyön kehittäminen SOL:n kanssa jatkuu tiiviisti.
Asukkaidemme rooli harrastus- ja kulttuuritoiminnan suunnittelussa tulee olemaan jatkossa entistä suurempi. Talojen vapaa-ajanohjaajat tekevät läheistä yhteistyötä, jotta voimme tarjota asukkaillemme vaihtelevaa, kiinnostavaa ja mielekästä tekemistä.
Kerromme palvelutalokohtaisista tuloksista tarkemmin talon omilla verkkosivuilla. Voit valita palvelutalon täältä.
Kysyimme lisäksi läheisten tyytyväisyyttä Saga-palvelutaloihin. 583 vastaajasta 59,9 % suosittelee Sagaa arvosanalla 9 tai 10.
Asiakastyytyväisyyskyselyn Saga-palvelutaloille toteutti Roidu Oy, ja kyselyyn vastasi 555 asukasta. Arviot annettiin asteikolla 1 – 5, jossa 5 on paras arvosana. Asukkaat vastasivat kyselyyn kirjallisesti ja läheiset sähköisesti. Vastaajia ei voinut tunnistaa. Kiitos kaikille vastanneille!
Jaa artikkeli somessa