Etusivu > Ajankohtaista > Sagan asukkaat kertovat: ”Kympin arvoista palvelua”

4.1.2024

Sagan asukkaat kertovat: ”Kympin arvoista palvelua”

Sagan asukas- ja läheistyytyväisyyttä mitattiin jälleen loka-marraskuussa 2023. Tulokset kertovat, että Saga-palvelutaloissa asuu tyytyväisiä ihmisiä. Asukkaat kokevat olonsa turvalliseksi ja suosittelevat mielellään Saga-palvelutaloa ystävilleen.

Tule asukkaaksi Saga-palvelutaloon

”Saga-palvelutaloissa asuu tyytyväisiä asukkaita. Olemme merkittävä kotihoidon palvelutuottaja, meillä on 1330 asuntoa, eikä tyhjiä asuntoja tällä hetkellä juuri ole. Toimintamme hyvä kehitys näkyy nyt selvästi asukkaiden ja läheisten palautteissa”, sanoo liiketoimintajohtaja Jussi Lehtonen.

Mittaamme asukkaidemme ja heidän läheistensä tyytyväisyyttä niin sanotulla NPS-suositteluindeksillä eli ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit saamaasi palvelua ystävillesi?” Luku kertoo asukkaiden suositteluhalukkuudesta Saga-palvelutalojen palveluita kohtaan (asteikko –100 – +100).

Sekä asukkaiden että läheisten tyytyväisyys Saga-palvelutalojen toimintaan on parantunut viime vuodesta, ja he suosittelevat mielellään Sagan palveluita ystävilleen. Asukkaiden suositteluhalukkuus parani viime vuodesta 9 yksikköä ja oli 58. Läheisten suositteluhalukkuus oli myös 58, mutta se parani edellisestä mittauksesta huikeat 13 yksikköä. Yli 65 % sekä asukkaista että läheisistä arvioi palvelua arvosanalla 9 tai 10.

Tarjotut palvelut ja turvallinen asuminen saavat kiitosta

Erityisen tyytyväisiä asukkaamme olivat tarjoamiimme palveluihin. Ravintolapalvelut, sairaanhoitopalvelut, fysioterapia- ja hierontapalvelut, jalkahoito- ja siivouspalvelut arvioitiin kaikki aikaisempaa paremmiksi. Tärkeää on myös se, että asukkaat kertovat tuntevansa olonsa turvalliseksi Saga-palvelutalossa. Sekä asukkaiden että läheisten arviot turvallisuudesta parantuivat viime vuodesta ja ovat nyt erittäin korkealla:

20222023
Asukkaat4,54,65
Läheiset4,424,56

”Saga on tehnyt merkittävän harppauksen vuoden takaiseen. Olemme aktiivisesti kehittäneet palveluitamme ja haluamme mahdollistaa asukkaillemme virkeän ja merkityksellisen arjen. Nyt saamamme arviot asukkailta tekevät meistä varmasti markkinajohtajan asiakastyytyväisyydessä”, sanoo myynti- ja asiakaskokemusjohtaja Maria Sirén.

Myös vapaamuotoisissa asukkaiden palautteissa korostui talojemme hyvä henki:
• ”Kympin arvoista palvelua”
• ”Olen tyytyväinen omaan turvalliseen kotiini. Kiitos kaikille”
• ”Kiitos ystävällisyydestä, luotan ja arvostan henkilökuntaa suuresti”

Asiakastyytyväisyyskyselyn Sagalle toteutti Roidu Oy ja kyselyyn vastasi 528 Sagan asukasta. Arviot annettiin asteikolla 1 – 5, jossa 5 on paras arvosana. Asukkaat vastasivat kyselyyn kirjallisesti ja läheiset sähköisesti. Vastaajia ei voinut tunnistaa.

Jaa artikkeli somessa


Voisit olla kiinnostunut myös näistä